Naar boven

G-STAR

‘’Denim is onze passie, het zit in ons bloed. Maar we zijn niet zomaar een denim-merk, wij zijn RAW.’’ Sinds 1989 verlegt G-STAR hun grenzen van denim-design, dat altijd gericht is op de toekomst.

G-STAR

G-Star werd in 1989 opgericht door voormalig vertegenwoordiger Jos van Tilburg.  Het merk groeide in twintig jaar tijd uit tot één van de meest succesvolle jeansmerken ter wereld. In 1996 bracht het merk een revolutie teweeg door RAW denim te introduceren, in strijd met alle gangbare conventies. Deze robuuste, diepblauwe denimstof stak af tegen de vervaagde, gewassen spijkerstof die tot dan toe kenmerkend was voor een populaire jeans.

Hardcore denim

Hardcore Denim is de filosofie van G-STAR die hen stimuleert om te blijven ontdekken en vakmanschap naar een hoger niveau te tillen. Ze besteden aandacht aan de kleinste details en zijn ervan overtuigd dat de mogelijkheden van denim oneindig zijn.  Met innovatie, duurzaamheid en creativiteit als uitgangspunt, streven ze naar baanbrekende ontwerpen en dagen ze de industrie uit terwijl ze hun onze impact op mens en planeet continue proberen te verbeteren.

De ambitie van G-star is om de sociale en milieu-impact van hun producten te verbeteren en iets terug te geven aan de gemeenschappen in de landen waar ze produceren. Ze werken samen met deskundige partners om verandering te versnellen en duurzame oplossingen te ontwikkelen voor de toekomst van mode.

Nieuwsgierig naar de stoere jeans van G-STAR? Ontdek ze bij Peter Fashion en Trends online of in de winkel in Made. Onze collega’s staan klaar om u te voorzien van de perfecte jeans!